O raporcie:
Analiza SWOT sektora produkcji i sprzedaży kosmetyków w Polsce. W publikacji przedstawiono perspektywy rozwoju rynku krajowego i eksportowego, w tym uwzględniono prognozy ekspansji zagranicznej, jej kierunków i struktury.
Kluczowe wnioski:
- W Polsce działa blisko 400 producentów kosmetyków.
- Siłą polskiego rynku kosmetycznego jest wieloletnia tradycja, wykształcone i kompetentne kadry oraz wysoka jakość i przystępna cena produkowanych towarów.
- Polscy producenci kosmetyków nie boją się ekspansji na rynki zagraniczne.
- W najbliższych latach branża kosmetyczna będzie się mocno zmieniać, a polskie firmy muszą być przygotowane do błyskawicznej reakcji na nowe trendy oraz na zmiany regulacyjne w Unii Europejskiej.
- Konsumpcja kosmetyków w Polsce będzie rosła m.in. ze względu na wzrost zamożności społeczeństwa. Z kolei za granicą polskie firmy muszą się liczyć z czarnym PR-em, rosnącym protekcjonizmem i konkurentami z krajów o niższych kosztach produkcji.