O raporcie:
Raport przedstawia największe wyzwania segmentu e-commerce w Polsce z perspektywy konsumenta. W opracowaniu został opisany poziom konsumpcji gospodarstw domowych w ostatnich latach. W raporcie znajduje się charakterystyka największych barier dla e-handlu, a także opis czynników wspierających konsumpcję za pośrednictwem Internetu. Dodatkowo znajdują się w nim rekomendacje ekspertów branżowych.
Publikacja jest efektem wniosków wypracowanych w trakcie debaty pt. „Wyzwania rynku e-commerce z perspektywy konsumenta” zorganizowanej w siedzibie Polityki Insight.
Działania w kierunku rozwoju e-commerce w Polsce:
- Przegląd polskich i europejskich regulacji dot. handlu i potencjalne ograniczenie ich ilości przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi i ochrony kupujących;
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu weryfikacji sprzedawców i identyfikacji niebezpieczeństw dla konsumenta;
- Edukacja konsumentów zwiększająca ich świadomość, w tym szkolenia, które przybliżą e-commerce i wiedzę nt. praw konsumentów;
- Współpraca wszystkich stron rynku.