close
menu
search
close
Zmień serwis expand_more
Briefing Polityka Gospodarka Bezpieczeństwo Europa Finanse Prawo Energia i klimat Społeczeństwo
chevron_left
Wszystkie raporty

Wyzwania e-commerce z perspektywy konsumenta

O raporcie:

Raport przedstawia największe wyzwania segmentu e-commerce w Polsce z perspektywy konsumenta. W opracowaniu został opisany poziom konsumpcji gospodarstw domowych w ostatnich latach. W raporcie znajduje się charakterystyka największych barier dla e-handlu, a także opis czynników wspierających konsumpcję za pośrednictwem Internetu. Dodatkowo znajdują się w nim rekomendacje ekspertów branżowych.

Publikacja jest efektem wniosków wypracowanych w trakcie debaty pt. „Wyzwania rynku e-commerce z perspektywy konsumenta” zorganizowanej w siedzibie Polityki Insight.

Działania w kierunku rozwoju e-commerce w Polsce:

  • Przegląd polskich i europejskich regulacji dot. handlu i potencjalne ograniczenie ich ilości przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi i ochrony kupujących;
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu weryfikacji sprzedawców i identyfikacji niebezpieczeństw dla konsumenta;
  • Edukacja konsumentów zwiększająca ich świadomość, w tym szkolenia, które przybliżą e-commerce i wiedzę nt. praw konsumentów;
  • Współpraca wszystkich stron rynku.
Autor: Karol Tokarczyk
Redakcja: Marcin Bąba
Projekt graficzny: Karolina Tomaszewska
Rok publikacji: 2023
Zamawiający: Związek Cyfrowa Polska, Amazon